Eko Ford – Specjalista odpowiada

Rozwiązania ekologiczne w Fordzie. Czy istnieją? Jeśli tak, to jakie?

Na pytania odpowiada Marcin Wiszniowski- Specjalista Sprzedaży Forda.

W jakich modelach samochodów Ford są stosowane rozwiązania ekologiczne i co one dają? Jak udaje się obniżyć spalanie?

W Fordzie większość modeli posiada rozwiązania ekologiczne. To dzięki  Technologii „Ford ECOnetic” – to szereg cech i funkcji pojazdu z technologiami służącymi zmniejszeniu kosztów eksploatacji pojazdu poprzez obIMG_0058niżenie zużycia paliwa oraz emisji CO2 – bez uszczerbku dla osiągów oraz jakości jazdy. Technologia ta obejmuje nowy silnik Forda 1,0 l EcoBoost o mocy 100 KM zapewnia najniższe w swojej klasie zużycie paliwa wynoszące 4,8 l/100 km* i najniższą emisję CO2 będącą na poziomie 109 g/km. Natomiast w wersji silnika o mocy 125 KM spalanie oscyluje w granicy 5,0 l/100 km, a emisja CO2 sięga 114 g/km. Silnik 1,0 l EcoBoost jest oferowany w Europie w modelach Ford Fiesta, Ford B-MAX, Ford Focus, Ford C-MAX, Ford Grand C-MAX, Ford Mondeo, Ford Transit Connect, Ford Transit Courier, Ford Tourneo Connect i Ford Tourneo Courier. Ford w tym roku, po raz piąty  z rzędu, pomimo rosnącej konkurencji dostał „Oscara” dla najlepszego małego silnika, tj. tytuł „Najlepszego silnika poniżej 1,0 litra” przyznanego przez 65 dziennikarzy motoryzacyjnych z 31 krajów całego świata – silnik ten wygrywał w swojej kategorii każdego roku od momentu wprowadzenia go do sprzedaży. W tym roku EcoBoost pokonała 32 konkurentów, czyli 19 więcej, niż w roku 2012.

Przełomowy silnik 1,0 litra EcoBoost zwyciężył w swojej klasie z uwagi na charakterystykę i kulturę pracy, osiągi, oszczędność paliwa oraz zastosowane rozwiązania techniczne; filozofia EcoBoost jest obecnie stosowana w nowych silnikach Diesla EcoBlue. Silnik EcoBoost 1,0 litra, dostępny w wersjach o mocy 100, 125, 140 KM, a nawet 180 KM w rajdowej wersji Ford Fiesta R2.

IMG_0062Ford oferuje również technologię Hybrydową w modelu Mondeo. Wybierając wersję hybrydową, otrzymujesz to, co najlepsze w silnikach spalinowych i elektrycznych. Wersje hybrydowe osiągają bowiem niesamowite rezultaty pod względem wydajności spalania paliwa dzięki funkcji płynnego przełączania pomiędzy napędem elektrycznym i spalinowym. Napęd hybrydy zasilany najnowocześniejszym zestawem akumulatorów litow-jonowych, działa w momencie ruszania pojazdu w trybie elektrycznym. W momencie przyspieszania lub wyprzedzania włącza się dodatkowo silnik spalinowy, zapewniający dodatkową moc w zależności od potrzeb. Aby zmaksymalizować liczbę możliwych do przejechania kilometrów, inteligentny układ ładowania akumulatora z wykorzystywaniem odzyskiwanej energii (Smart Regenerative Charging), odzyskuje ponad 90% energii wytwarzanej w trakcie hamowania i wykorzystuje ją do ponownego naładowania akumulatorów. Przekłada się to na oszczędność paliwa i mniejszą emisję CO2.

Czy klienci pytają o te modele, jak uzasadniają chęć ich kupna, co ich najbardziej interesuje?

Co piąty model Forda sprzedawany w Europie jest wyposażony w silnik 1,0 litra EcoBoost. Również w Ford Pol-IMG_0065 Motors struktura sprzedaży przedstawia się podobnie. Klienci chwalą dużą dynamikę silników EcoBoost. Do kupna skłania ich również dobre przyśpieszenie przy niskich obrotach. Największą zaletą dla klientów są dobre osiągi przy niskim spalaniu. Dlatego obserwujemy coraz większe zainteresowanie silnikami EcoBoost zarówno wśród klientów indywidualnych jak i flotowych.

Coraz więcej zapytań odnotowujemy również odnośnie napędu Hybrydowego. Zauważamy, że klienci mają coraz większe zaufanie oraz świadomość nowych ekologicznych technologii. Rosnące ceny paliw przyczyniają się do wzrostu zapytań o nowe ekonomiczniejsze rozwiązania.

IMG_1981Czy cena takich aut jest wyższa niż aut o standardowym spalaniu? Czy w trakcie używania auta wyższe koszty się zwracają?

Cena silnika EcoBost jest porównywalna do klasycznych rozwiązań, w trakcie eksploatacji jest tańsze, co wpływa na atrakcyjność tej technologii oraz coraz większemu zainteresowaniu klientów.

Hybryda jest droższa ale w trakcie dłuższego okresu eksploatacji, koszty niskiego spalania niwelują wyższe koszty początkowe.

 

Zapraszamy na jazdy testowe i sprawdzenie możliwości tych rozwiązań na własnej skórze.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Facebook
  • LinkedIn