EKO Hyundai

car_01Hyundai od lat pracuje nad rozwiązaniami, które pozwalają uplasować markę w czołówce producentów dbających o środowisko. Hyundai jest pionierem jeśli chodzi o napęd wodorowy – był pierwszym na świecie producentem, który rozpoczął masową produkcję samochodu napędzanego ogniwami paliwowymi. Model ix35 Fuel Cell, który trafił do Klientów w 2013 roku emituje jedynie parę wodną i może przejechać aż 700 km na jednym tankowaniu wodoru.

Ze względu na ograniczoną infrastrukturę stacji wodorowych,  jest na razie dostępny tylko na wybranych rynkach europejskich, a głównymi Klientami (przede wszystkim w krajach skandynawskich i Wielkiej Brytanii) są urzędy miast i organizacje promujące wodór, jako napęd przyszłości.

Innym, ekologicznym modelem Hyundaia, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w całej Europie w drugiej połowie tego roku, jest IONIQ – pierwszy na świecie model, który może być wyposażony w jeden z trzech, różnych napędów do wyboru: elektryczny, hybrydowy typu plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka elektrycznego) lub klasyczny hybrydowy.

Samochód został zaprojektowany przy wykorzystaniu najnowszych możliwości technologicznych. Hybryda, osiągająca najwyższą wydajność w swojej klasie, jest ekonomiczna i pozostaje wierna idei prawdziwego samochodu, dzięki nowoczesnemu wyglądowi i dynamicznym osiągom.

160114_IONIQ Hybrid Breaking Hybrid Stereotypes (2)IONIQ Hybrid, wyposażony w nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa oraz silnik elektryczny o mocy 32 kW (43,5 KM) zasilany zaawansowanymi akumulatorami litowo-jonowymi, jest idealną ofertą dla osób dbających o środowisko naturalne, które nie chcą jednak rezygnować z dynamicznej jazdy i przyjemności prowadzenia standardowo napędzanego auta.

Ze względu na coraz większe ograniczenia dotyczące emisji CO2, nakładane na producentów przez Komisję Europejską (95g/km do 2021 roku), samochody o alternatywnych napędach będą stawały się coraz bardziej popularne.

Obecnie marki skupiają się na stosowaniu w swoich samochodach nowoczesnych silników, oraz rozwiązań minimalizujących zużycie energii oraz umożliwiających jej odzyskiwanie. W przypadku Hyundaia jest to pakiet Blue Drive na który składają się: Stop & Go, czyli automatyczne zatrzymanie i uruchomienie silnika, AMS – zarządzanie pracą alternatora, ERS – odzyskiwanie energii kinetycznej, opony o mniejszym oporze toczenia. Takie rozwiązania zastosowano na przykład w modelu Hyundai i20 1.1 Diesel, który dzięki temu osiągnął emisję na imponującym poziomie 94 g/km.IONIQ A Leap Forward for Hybrid Vehicles_exterior

Oczywiście cena za samochód z takim wyposażeniem jest nieznacznie wyższa, jednak dzięki obniżeniu zużycia paliwa, Klient może łatwo przekalkulować opłacalność użytkowania auta posiadającego ekologiczne rozwiązania.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Facebook
  • LinkedIn