EKO Hyundai
Hyundai od lat pracuje nad rozwiązaniami, które pozwalają uplasować markę w czołówce producentów dbających o środowisko. Hyundai jest pionierem jeśli chodzi o napęd wodorowy – był pierwszym na świecie producentem, który rozpoczął masową produkcję samochodu napędzanego ogniwami paliwowymi. Model ix35 Fuel Cell, który trafił do Klientów w 2013 roku emituje jedynie parę wodną i może przejechać aż 700 km na jednym tankowaniu wodoru.
Ze względu na ograniczoną infrastrukturę stacji wodorowych, jest na razie dostępny tylko na wybranych rynkach europejskich, a głównymi Klientami (przede wszystkim w krajach skandynawskich i Wielkiej Brytanii) są urzędy miast i organizacje promujące wodór, jako napęd przyszłości.
Innym, ekologicznym modelem Hyundaia, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w całej Europie w drugiej połowie tego roku, jest IONIQ – pierwszy na świecie model, który może być wyposażony w jeden z trzech, różnych napędów do wyboru: elektryczny, hybrydowy typu plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka elektrycznego) lub klasyczny hybrydowy.
Samochód został zaprojektowany przy wykorzystaniu najnowszych możliwości technologicznych. Hybryda, osiągająca najwyższą wydajność w swojej klasie, jest ekonomiczna i pozostaje wierna idei prawdziwego samochodu, dzięki nowoczesnemu wyglądowi i dynamicznym osiągom.
IONIQ Hybrid, wyposażony w nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa oraz silnik elektryczny o mocy 32 kW (43,5 KM) zasilany zaawansowanymi akumulatorami litowo-jonowymi, jest idealną ofertą dla osób dbających o środowisko naturalne, które nie chcą jednak rezygnować z dynamicznej jazdy i przyjemności prowadzenia standardowo napędzanego auta.
Ze względu na coraz większe ograniczenia dotyczące emisji CO2, nakładane na producentów przez Komisję Europejską (95g/km do 2021 roku), samochody o alternatywnych napędach będą stawały się coraz bardziej popularne.
Obecnie marki skupiają się na stosowaniu w swoich samochodach nowoczesnych silników, oraz rozwiązań minimalizujących zużycie energii oraz umożliwiających jej odzyskiwanie. W przypadku Hyundaia jest to pakiet Blue Drive na który składają się: Stop & Go, czyli automatyczne zatrzymanie i uruchomienie silnika, AMS – zarządzanie pracą alternatora, ERS – odzyskiwanie energii kinetycznej, opony o mniejszym oporze toczenia. Takie rozwiązania zastosowano na przykład w modelu Hyundai i20 1.1 Diesel, który dzięki temu osiągnął emisję na imponującym poziomie 94 g/km.
Oczywiście cena za samochód z takim wyposażeniem jest nieznacznie wyższa, jednak dzięki obniżeniu zużycia paliwa, Klient może łatwo przekalkulować opłacalność użytkowania auta posiadającego ekologiczne rozwiązania.