Eko Suzuki

W jakich modelach samochodów Suzuki są stosowane rozwiązania ekologiczne i co one dają? Jak udaje się obniżyć spalanie? Na te pytania uzyskasz odpowiedzi w naszym najnowszym wpisie na temat Eko Suzuki!

all-new-baleno_08_dyn

Celem Suzuki jest stosowanie rozwiązań ekologicznych w całej gamie oferowanych samochodów. Oprócz rozwoju nowych technologii, Suzuki stale pracuje nad obniżeniem poziomu emisji i zużycia paliwa. Modele Suzuki spełniają restrykcyjne normy emisji spalin Euro 6, w gamie są także samochody, których emisja CO2 nie przekracza nawet 100 g/km w cyklu mieszanym: dla Celerio to 99 g/km, a dla Baleno nawet 94 g/km.

all-new-baleno_05-stillsModele Suzuki wyposażone są również w system Engine Auto Stop Start, który wyłącza silnik podczas postoju (np. na czerwonym świetle), co pozwala nie tylko obniżyć zużycie paliwa, ale także zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko poprzez ograniczenie emisji CO2.

W kwietniu do oferty Suzuki dołączył najnowszy model – Baleno. To miejski hatchback, który jako pierwszy samochód w gamie Suzuki napędzany jest silnikiem SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) typu mild hybrid z silnikiem 1,2 DUALJET, który zapewnia zaskakująco niskie zużycie paliwa.

SHVS (z ang.: „Smart Hybrid Vehicle by Suzuki”) to napęd hybrydowy typu mild hybrid, wyposażony w alternator zespolony z rozrusznikiem (ISG, z ang.: Integrated Starter Generator), który wspiera pracę silnika podczas przyspieszania oraz odzyskuje energię z hamowania.all-new-baleno_06_dyn

Korzystając z energii odzyskanej z hamowania, funkcja silnika elektrycznego w ISG ponosi wydajność paliwową, wspomagając silnik poprzez dostarczenie dodatkowej energii w miejsce paliwa, które potrzebne jest w takich sytuacjach jak ruszanie z postoju czy silne przyspieszanie. Dzięki zastosowaniu startowego pasa napędowego w ISG, ponowne włączenie silnika po automatycznym zatrzymaniu jego pracy przez system Engine Auto Start Stop jest bardziej płynne i ciche w porównaniu z konwencjonalnym rozrusznikiem.

Układ SHVS stosowany w Baleno zawiera wysoce wydajny akumulator litowo-jonowy, dzięki czemu silnik elektryczny może być częściej załączany, co bezpośrednio wpływa na obniżenie życia paliwa. Jego celem jest także zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko poprzez ograniczenie emisji CO2 do poziomu 94g/km*2. Baleno wyposażone w układ SHVS jest cięższe jedynie o 6,2 kg względem modeli z tradycyjnym napędem. 

img_6219

Klienci, którzy wybierają modele wyposażone w systemy obniżające zużycie paliwa oraz emisję CO2 nie tylko chłodno kalkulują oszczędności, jakie te rozwiązania z czasem przynoszą, ale także myślą ekologicznie – chcą, aby ich samochód, a co za tym idzie oni sami, miał jak najmniejszy negatywny wpływ na środowisko. Są to osoby świadome, które w tego typu rozwiązaniach widzą przyszłość motoryzacji – i bardzo słusznie, bo większość firm motoryzacyjnych podąża w tym kierunku.  

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Facebook
  • LinkedIn